Spring lilla undersköterska spring!

Underbemannade stress ont i magen ångest. 

Ungefär så består mina dagar på jobbet och på andra arbetsplatser med. Det är så otroligt stressigt och man hinner inte med allt man borde. Jag förstår inte hur detta ska gå ihop? 

Man är helt slut man kämpar för att hinna med allt och så att alla få den hjälp man behöver. 

Är de såhär vården ser ut idag? Då vill jag aldrig bli gammal. Jag skulle aldrig vilja bo på ett äldreboende där personal är stressade man får inte komma ut knappt för personalen inte har tid! Det är viktigare att laga mat städa och andra praktiska saker, än att ta ut någon på promenad. Dokumenationer hit och dit läsa skriva fylla i springa städa laga mat, tvätta planera inför nästa vecka! Vad är de som händer? Såhär ska det inte se ut det måste bli än ändring på allt detta.

7 st ska sluta och man börjar inte fundera varför heller? Utan man låter det vara som förut. Men går inte vidare men funderingen på varför folk slutar utan kommer med att "folk slutar så det är på en arbetsplats" 

Jag förstår inte hur ledningen inom vården tänker eller hur dom inte ser, hur vi kämpar på avdelningarna. För lite utbildad personal ingen vill plugga inom vården för det är så dåligt betalt. 

Varför ser inte dom utefrån vad vi gör för våra gamla? Känns som dom inte värderar oss när de är vi som tar hand om människorna som skapade denna planet.
Jag orkar snart inte med all stress och jag har jobbar bara i 8 å snart och är helt slut.

Känns så hemskt att se hur vi människor värderar olika saker, hur vi tycker att vi ska leva våra liv, utan hur vi ska förbättra saker utan vi kör bara. Förändringar skrämmer människor och vi, vill helst ha det som det ska vara och varit. 

Jag önskar att folk kunde öppna ögonen och se hur vården är, och inte komma med, vadå det är inte jobbigt med jobba med människor. Eller vadå ni har ingen tungt jobb!!!!

JOOo vi har det, tänk att 3 personal ska tillgodose en trygg och fin vardag för 8 äldre personer. Ge dig kärlek trygghet den vård dom behöver och ut över det vara där som en trygg hand. Hjälpa dom med de, dom behöver. Finnas där när dom glömmer, påminna dom varje dag hur värdefulla dom är. Tvätta diska lägga mat städa gå på promenad handla få egen tid! Allt detta ska vi göra för att se till att nå upp till deras önskemål. Tänk dig själv att du klarat dig själv under hela livet. Sen ska du komma till ett främmande plats flytta in där andra personer bor också. Och när minnet börja svika dig då är de viktigt att just VI omvårdnads personal finns där för dom! 

Det är ingen sak vi tar hand om utan en människa precis som du/jag.
Jag blir bara så ledsen i hjärtat varför, varför finns det inte någon som höjer upp ögonen och börjar inse att vi behöver hjälp. 

Spring lilla undersköterska spring! 

Från mig till alla undersköterskor/vårdpersonal där ute❤️

Kommentera här: